in ,

5 gyakori hiba, amit fogyókúra közben elkövetünk

A fogyás mindenki számára komoly kihívás – ezt érdemes jó előre leszögezni és tudatosítani. Ahogyan azt is, hogy nem megy egyik napról a másikra.

Ha fogyókúrázni szeretnénk, könnyedén elveszhetünk az önsegítő könyvek és internetes tanácsok útvesztőjében. Fontos tehát megfelelően kidolgozott és felépített „haditervvel” nekilátni, mind a mozgást, mind pedig a táplálkozást illetően. Első lépésként megéri szakértőhöz fordulni, mert a hozzáértő tanácsok sok jövőbeli kudarctól kímélhetnek meg bennünket. Most azokat az alapvető hibákat gyűjtöttük össze, amelyekbe a legkönnyebb beleesni, és amelyekre minden szakértő felhívja a figyelmünket.

1. Szélsőséges kalóriamegvonás

Ha egyik napról a másikra drasztikusan megvonjuk magunktól a táplálékot valamilyen extrém csodadiétát követve, azzal valóban gyorsan és látványosan le tudunk fogyni, ám az anyagcserénket is alaposan megzavarjuk. A hirtelen jött kalóriamegvonástól az anyagcsere lelassul, és ha ismét elkezdünk normálisan táplálkozni, még inkább raktározni fog a szervezetünk. Ez áll például a jojóeffektus hátterében is.

x Promóció

2. Kevés vízfogyasztás

A dehidratáltság alaposan visszaveti a fogyás ütemét, mivel az anyagcsere megfelelő ritmusához nélkülözhetetlen az elégséges folyadékbevitel. Ne spóroljunk hát a vízzel – az nem kerül semmibe, és kalóriát sem tartalmaz.

3. Nem megfelelő edzésterv

A közhiedelemmel ellentétben a fogyáshoz nem elegendő a kardióedzés. Muszáj váltogatni erősítő edzésekkel, ezeket viszont csak egy szakképzett tréner tudja a számunkra személyre szabni, és az edzettségi szintünket követve nehezíteni. Kérjünk segítséget!

4. A mérleg nem minden

Ne hagyjuk magunkat eltántorítani, ha a mérleg sokáig nem mutat kevesebbet. Ha a diétát és az edzést együtt csináljuk, a testzsírunk lassan átalakul izommá, de ezt a mérleg nem fogja mutatni. Kivéve az okosmérleget, ami jó befektetés lehet, mivel hihetetlenül motiváló figyelni, hogyan növekszik az izomtömegünk. A Whitings Body Cardio okosmérleg információt nyújt kardiovaszkuláris állapotunkról a pulzushullám terjedési sebességének (Pulse Wave Velocity) mérésével. Ez az ultra vékony mérleg a testsúly mellett testtömegindexet (BMI), a testzsírt és a víz arányát, a csontok és az izmok tömegét is méri és automatikusan szinkronizálja az okostelefont a változásokkal, amelyek segíenek a kívánt testsúly elérésében.

5. Irreális elvárások

Minden diétában nagyon fontos, hogy reális, elérhető célt tűzzünk ki magunk elé. Ha nem így vágunk bele, eleve kudarcra ítélt a próbálkozás.

x Promóció
x Promóció

5 tanító okosjáték

Digitális az új szülő

Digitális az új szuperszülő