in ,

Futás hidegben? Erre figyelj!

Ne hagyjuk, hogy a rossz idő elvegye a kedvünket a kültéri sportolástól. Csupán néhány apróságra kell figyelni, és ősszel is ugyanúgy élvezhetjük a szabadban való futást.

Akik régóta futnak kültéren, tisztában vannak azzal, hogyan igazítsák az öltözködésüket a kinti hőmérséklethez. Azoknak, akik még bizonytalanok, elmondjuk, mire kell a leginkább figyelni.

Kültéri futás esetés a legfontosabb: a rétegezés

Hiába a hideg, a mozgástól gyorsan kimelegszünk, ám amint abbahagyjuk a sportot, gyorsan el is kezdünk fázni. Épp ezért fontos, hogy rétegesen öltözködjünk. Amint érezzük, hogy melegünk van, vegyük le a felső réteget, és kössük a derekunkra. Ez azért is kiváló, mert így a futás végén kéznél lesz egy száraz melegítő vagy sportdzseki, amit azonnal magunkra húzhatunk, és elkerülhetjük a megfázást.

x Promóció

Futáshoz ne a valós hőmérsékletnek megfelelően öltözzünk

4-7 fokkal melegebb időhöz válasszuk a ruházatunkat, mint ami valójában van odakint, főleg, ha intenzív, hosszabb edzésre készülünk. Ha csak egy laza kocogásra, akkor két-három fokot vonjunk le az eredeti hőmérsékletből.

Figyeljük a szél irányát

A szél azért csalafinta, mert jóval hidegebbnek érezzük tőle kint a levegőt, ráadásul könnyen meg is fázhatunk, ha izzadtan a ruhánk alá jut. Épp ezért nagyon fontos, hogy jó minőségű edzőruhában fussunk, amely megvéd a szelektől. Érdemes a széllel szemben futni az edzés elején, és hátba kapni a szelet visszafelé.

Kéz, láb, fej

A végtagjainkba jut el legnehezebben a vér, főként futás közben, amikor a szervezet inkább az izmokba pumpálja a szükséges tápanyagokat. A fejbőrön keresztül pedig nagyon sok hő eltávozik. Épp ezért fontos, hogy kesztyűt és sapkát viseljünk, lábunkra pedig húzzunk jó meleg zoknit.

Okos társsal könnyebb

Az Apple Watch Series 7 segítségével motivációt meríthetsz a beépített Nike Run Club app kihívásaiból és edzők által irányított futásaiból. Főként kezdő futóként fontos, hogy legyen megfelelő iránymutatás, a Nike Run Club alkalmazásban pedig minden szinthez találhatók edzéstervek. Az új Apple Watch emellett értesít, ha kiugróan magas vagy alacsony a pulzusod, vagy szabálytalan a szívritmusod, így futás közben időben lassíthatsz vagy gyorsíthatsz – épp amire szükséged van.

x Promóció
x Promóció
krimisorozat

Okos appok home office-ban

krimisorozat

Krimisorozatok őszi borzongáshoz