in ,

Imádom!Imádom! WOWWOW

Három izomcsoport, amit nem edzünk eleget

Elhanyagolt izomcsoport

Mi nők hajlamosak vagyunk elhanyagolni bizonyos izomcsoportokat, nem lustaságból, hanem csupán figyelmetlenségből. Mutatjuk, melyek ezek.

Ha nem edzünk egyformán minden egyes területet a testünkön, az hosszú távon akár sérülésekhez, egészségügyi problémákhoz is vezethet. Ráadásul vannak olyan izomcsoportok a női testen, amelyek eredendően gyengébbek, mint a férfiaknál, mivel kevesebb izomrostot tartalmaznak, vagy nagyobb megpróbáltatásnak vannak kitéve nap mint nap. Épp ezért érdemes jobban törődni velük.

A mellizom

Sokan gondolják, hogy a fekvőtámasz vagy a fekvenyomás férfiaknak való, pedig csak azért, mert nekik könnyebben megy, nekünk sem szabad elhanyagolnunk a mellkas területét. A nőknek más a zsír-izom arány ezen a testrészen, mint a férfiaknak, ezért is mennek nehezebben ezek a gyakorlatok. Ráadásul sokan rosszul csinálják, amivel inkább ártanak, mint használnak. Legközelebb, ha a teremben vagyunk, kérjük ki egy profi edző segítségét.

x Promóció

A térd körüli izmok

A nők általában rengeteg guggolást, kitörést végeznek, amivel remekül erősítik a combizokat, ám a térd körüli izmoknak ez még nem elég. A nőknek azért is érdemes nagyobb figyelmet fordítani erre a részre, mert a magas sarkú cipők viselése is eléggé megterheli a térdet és a térdínt. Kiváló erősítő gyakorlat lehet például erre a területre fókuszálva is az egylábas, súlyzós deadlift.

A mélyizmok

Bármennyit is plankelünk, nem plankelünk eleget. Minden nőnek – akár szülés előtt, akár szülés után van már – létfontosságú a mélyizmok, a core erősítése. Nem kellemes, nem esik jól, de elengedhetetlen az egészségünkhöz. Hiszen ezek az izmok tartják közvetlenül a belső szerveinket, ezek támasztják meg a gerincünket, így ha ezek erősek, sok későbbi bajnak elejét vehetjük.

Extra tipp:

Kell némi motiváció? Az Apple Watch Series 7 megbízható társad lesz az edzésben is. Az okosóra tevékenységgyűrűivel minden mozgásfajtát követhetsz. A barátaiddal figyelhetitek egymás teljesítményét – és versenyezhettek is. Mérd az edzéseid, és hozd ki belőlük a legtöbbet. Bicajozol, futsz vagy súlyt emelsz? Ez az óra szinte bármilyen sportban veled tart.

x Promóció
x Promóció

A szezon slágerdarabja: a kalap

ragyogó bőr

Elvesztette a ragyogását? Arcbőr ápolási praktikák