Életmód

2021.03.19. 10:00

Így taníts, tanulj, dolgozz otthonról 5. rész – Jegyzetelés

Jegyzetelhetünk telefonon, iPaden vagy Macen is

Az otthoni munkavégzés során különösen hasznos lehet, hogy gyorsan lejegyezd az információkat vagy az új ötleteket. Ebben nyújt segítséget a OneNote és az Evernote mellett az Apple Notes, amellyel rögzítheted a fontos gondolatokat, később pedig megtekinthetőek az iPhone, iPad vagy iPod touch eszközökön, a Mac gépeken található Jegyzetek alkalmazásban, illetve az iCloud.com webhelyen, ahol akár szerkeszthetőek is.


Az emlékeztetők átláthatóbbá teszik a feladatokat. Az Apple Reminders alkalmazásával teendőket hozhatsz létre, kezelhetsz, és ezeket listákba is rendezheted, amelyeket aztán más iCloud-felhasználókkal is megoszthatsz. Az emlékeztetőkön végzett módosítások automatikusan megjelennek az értesítési központ, valamint minden olyan iPhone, iPad, iPod touch és Mac készüléken, amelyen korábban bekapcsoltad az iCloud Emlékeztetők funkciót.

További hírek

2021.04.26. 14:00

A legjobb motiváció futáshoz

Az a legfontosabb, hogy sose veszítsd el a motivációd.


A karantén időszak alatt sokan szedtek fel jó néhány kilót magukra, de a nyár megállíthatatlanul közeleg, az idő is kellemesen meleg, így nem lehet több kifogás, miért halasztgatod az edzéseket.

A futásnak rengeteg előnye van, ám tény, hogy ha csak a fogyás és a test edzése a cél, nem ezt fogod a legizgalmasabb mozgásformának érezni.

Ezen sokat segíthet, ha előre megválasztod a megfelelő terepet hozzá, viszel magaddal néhány kellemes zenét, és elkezded használni az AppStore-ból letölthető Runtastic alkalmazást, ami kezdőknek és profiknak is jól jöhet a mindennapi edzések során.

Még a telefonodat sem kell magaddal vinned, elegendő, ha az Apple Watch a csuklódon van: a GPS-alapú alkalmazás követni és mérni fogja a futás útvonalát, sebességét, intenzitását, és az időt is.

Előre megszabhatsz bizonyos célokat, az app folyamatosan jelezni fogja, hol tartasz az edzéstervben.

Főleg a kezdeti időszakban fontos, hogy ne veszítsd el a motivációd, a barátok támogatása ilyenkor nagyon fontos. A Runtastic arra is lehetőséget ad, hogy megoszd velük élőben az edzést, reagálhatnak a tevékenységedre, ezzel biztatva, hogy elérd a napi célod. Akár közös csoportot is létrehozhattok, versenyezhettek egymással, de közösségi kihívásokhoz csatlakozhatsz – a koronavírus járvány kapcsán most épp a #HOMETEAMHERO Challenge a legnépszerűbb.

Az Apple Watch által rögzített adatokat később az iPhone-odon is megnézheted, a statisztikákat az alkalmazás kielemzi, és az adatokat akár az Apple Health-fiókodhoz is hozzáadhatod.
Elő a futócipőkkel!

2021.04.23. 11:00

Életmentő funkció a Covid-betegnek

Az Apple Watch Series 6 a betegség alatt is hatalmas segítséget jelenthet.



A koronavírus alattomos lehet: a betegek kezdetben jól érezhetik magukat, majd hirtelen súlyos, fulladásos tüneteket produkálhatnak. A lappangási idő egyénenként változó, de sajnos előfordulhat, hogy nem fokozatosan, hanem egyik pillanatról a másikra alakulnak ki a súlyosabb tünetek, így még nehezebb a betegség felismerése.

Épp ezért az orvosok egyre hasznosabbnak tartják a pulzus-oximéter alkalmazását, amely segít abban, hogy hamarabb felismerjék a tüneteket, így megelőzhető a beteg állapotának súlyosbodása, ahogy az is felismerhető, ha kórházi kezelésre van szükség.

A vér oxigénszintjének mérésére az Apple Watch Series 6 is alkalmas, amelynek hatalmas előnye, hogy a felhasználó folyamatosan viseli, nem szükséges külön méréseket végezni.

A szakemberek tanulmányai szerint a pulzoximéterek megbízhatóan jelzik a COVID-19 betegek esetében is, ha vér-oxigénszintjük kritikus szintre csökken. A WHO szerint a 90% alatti vér-oxigénszint már klinikai ellátást igényel, így nagyon fontos, hogy erről valóban időben tudomást szerezzenek az érintettek.

Ez az érték pontosabban megmutatja a beteg állapotát, mint akár a fizikai tünetek, és abban is segítséget jelenthet, hogy ne alakuljon ki légszomj, ami további súlyos következményeket, például a tüdő károsodását eredményezheti.

Épp ezért fontos az is, hogy a beteg korai stádiumban kapjon olyan kezeléseket, amelyek kevésbé terhelik meg a szervezetet és a tüdőt.

Természetesen mint minden technológiai újítás, a pulzoximéterek sem helyettesíthetik az orvosi ellátást és a diagnózis felállítását, ám az orvosok kifejezetten ajánlják az eszköz használatát – az Apple Watch pedig épp azon a területen nyújthat segítséget, ahol most a legnagyobb szükségünk van rá.

Forrás: businessinsider.com

2021.04.22. 13:55

Ha túl sokat netezik a gyerek

Nem jó, ha a gyerekre korlátozás nélkül fér hozzá az internethez.


Azok az alkalmazások, amelyek figyelik az eszközhasználatot, lehetővé teszik a szülők számára, hogy ellenőrizzék és korlátozzák a telefon általános használatát, valamint abban is segítséget nyújthatnak, hogy a gyerekek és a fiatalok elsajátítsák az eszközök megfelelő használatát. Előnyös, ha azt is megtanulják, mi tekinthető egészséges mennyiségű internethasználatnak, illetve hogy mire érdemes használni a technika adta lehetőségeket.

Az iOS-felhasználók számára az egyik legjobb választás az Apple Screen Time, amelyen ingyenesen elérhető, hiszen már az iOS 12-be be is építették. Az app lehetővé teszi a szülők számára, hogy távolról is kezeljék gyermekük iPhone-ját vagy iPadjét, illetve napi korlátot szabjanak meg nemcsak a nethasználatra vonatkozóan, hanem alkalmazásokra, sőt alkalmazástípusokra bontva is beállítható a maximálisan felhasználható idő.
 

Gyakran alvás helyett is a netezést választják a gyerekek.


Sok szülő életét könnyítheti meg, hogy az app segítségével elkerülhetőek az esti viták, és az esetleges az ágyban, titokban netezések. A Screen Time lefekvéskor automatikus korlátozza a telefon működését.

Bizonyos esetekben ugyan zavaró lehet az app működése, de ezen a téren ez nyújtja a legnagyobb biztonságot, márpedig az interneten a gyerekekre leselkedő számtalan veszélyes helyzetet jobb megelőzni.

Forrás: nytimes.com

2021.04.20. 15:10

A személyi edződ már a zsebedben is elfér

Az edzések még kényelmesebbé válnak az Apple Watch segítségével.


Ha már van iPhone-od, a legjobb választás a nemrégiben piacra dobott Apple Watch Series 6 vagy az Apple Watch SE. A szakmai kritikák szerint is ez a széria a legprofibb partner, ha testedzésről van szó. Hogy miért?


Azon túl, hogy folyamatosan figyeli a pulzusod és a kardiológiai adataid rögzíti is, a legújabb eszközök már a vér oxigénszintjét is képesek érzékelni, így mindig biztonságban érezheted magad, hiszen az Apple Watch jelzi, ha egészségügyi probléma fenyeget. Ez a funkció egyébként akkor is nagyon hasznos, ha valaki az egészségi állapotát szeretné monitorozni, hiszen az Apple Watch mindig ott van a felhasználó csuklóján, és egyre több orvos támaszkodik az eszközök által mért eredményekre.
 

A Fitness+ szolgáltatás pedig a lehetőségek végtelen tárházát jelenti, ha sportról van szó. Ha igényled, az Apple Watch-ot összekapcsolhatod akár az Apple TV-vel is, így streamelve láthatod a saját edzésed, miközben számtalan különböző mozgásforma, illetve edzésterv közül választhatsz. A tévé képernyőjén folyamatosan láthatod, hogyan kell helyesen elvégezni a gyakorlatokat, miközben az edző el is magyarázza a fontos tudnivalókat, és egyúttal a saját teljesítményed mérőszámai is feltűnnek a képernyőn.
 

Az Apple Watch edzés közben is folyamatosan figyeli tested működését.


Ha pedig tényleg megszállottan sportolsz, vagy a diéta miatt fontos, hogy nyomon kövesd minden mozgással kapcsolatos tevékenységed az étkezéstől az esti sétáig, külön jó hír, hogy az Apple Watch ezeket is rögzíti, majd továbbítja az iPhone-odra az információkat, ahol összesítve, akár diagramokon is ellenőrizheted, hogyan változik a tested és a teljesítményed.
 

Az eszközök már adottak, most már csak motivációra van szükség, hogy elkötelezd magad az egészséges élet mellett…

Forrás: wired.com

2021.04.16. 10:00

A hét legjobb meditációs app-ja

Az igazán profik képesek bárhol és bármikor meditálni.


A meditáció igazán hasznos tevékenység, ám még a gyakorlottak számára is nehéz beépíteniük a szokásaik közé, és mindennap időt találni arra, amikor elcsendesednek, és nem foglalkoznak a külvilággal, kizárólag csak saját magukkal.

Az alkalmazások segíthetnek a teljesen kezdőknek, akik megtanulhatják a meditáció alapjait, de az újrakezdőknek is hasznos. Az appok figyelmeztetései és konkrét gyakorlati tippjei felgyorsíthatják azt a folyamatot, amíg ez valóban a napi rutin részévé válik. Először próbáld meg egy már felvett szokáshoz kapcsolni a meditációt, például a reggeli kávé után szánj fél órát erre, így könnyebben hozzászoksz a rendszeres gyakorlatokhoz.

Bár a meditációhoz alapvetően nincs szükség eszközökre, elegendő vagy te magad, de nem baj, ha kezdetben az iPhone-od vagy az iPaded is veled van, és az appokat is segítségül hívod.
 

A meditációt érdemes beépíteni a napi rutinjaid közé.


A remek értékeléseket elért Headspace alkalmazás a meditációtípusok széles választékát kínálja. Irányított gyakorlatokat tartalmaz a kezdőknek, haladó szinten pedig nagyfokú szabadságot nyújt a felhasználóknak. Könnyen kezelhető felületének köszönhetően gyorsan elsajátíthatod az alapokat. Külön figyelmet érdemel, hogy az app különböző helyzetekre is kínál alternatívákat: bizonyos gyakorlatok rövid meditációra adnak lehetőséget, mások pedig az alkalmi csendes pillanatok kihasználását segítik elő.

Bár az app a kéthetes próbaverzió után fizetőssé válik, de a gyönyörű grafikai kidolgozottságát, illetve a gyakorlatok használhatóságát tekintve igazán hasznos lehet azok számára, akik komolyabban is szeretnének elmerülni a meditáció gyakorlásában.

Forrás: nytimes.com