in

Imádom!Imádom!

Nem elég a jó futócipő!

Bemutatunk pár hasznos kiegészítőt, amik a kezdő és a haladó futóknak egyaránt jó szolgálatot tesznek.

Vagy azért olvasod ezt, mert most kezdtél el futni, vagy azért, mert már néhány éve futsz és érdekel minden, ami kényelmesebbé és élvezetesebbé teheti a napi rutinodat. A legtöbben folyamatosan keressük azokat a kiegészítőket, amelyek növelhetik a futás élvezetét és segítenek abban, hogy minél komfortosabban tegyük meg az előttünk álló kilométereket. Összeállításunkból egy átfogó listát kapsz azokról a tárgyakról, amelyre minden kezdő és haladó futónak a cipőn kívül is szüksége lehet.

Futóknak készült vizes palack

Az első, amit érdemes beszerezned az egy jó minőségű vizes palack. Felejtsd el terjedelmes fém- vagy üvegedényeket, ezek csak nehezítenek a mozgásban! A speciálisan futóknak kifejlesztett palackok könnyűek, kis helyen elférnek és akár a testedre is rögzíthetőek. Számtalan modell van a piacon, érdemes alaposan körbenézni és a számodra legszimpatikusabbat kiválasztani. Egyes kéziflaskák még egy tasakkal is el vannak látva, ahová elférnek a kulcsaid, az igazolványaid és a mobiltelefonod.

x Promóció

Futósapka

A futósapka nem csak izzadságfogó pántként működik, az arcodat és a szemedet is védi a naptól, miközben a hajadat is kordában tartja. Anélkül, hogy túlságosan belemerülnénk a részletekbe, van néhány sapkatípus, amellyel érdemes megismerkedni.

A performance futósapka jellemzője, hogy könnyű technikai anyagból készül, így sokoldalúan használható bármilyen típusú futáshoz. A másik változat az úgynevezett trucker sapka. Ennek jellemzően hálós hátoldala van, amely extra légáteresztő képességet biztosít, míg az elülső része hatékony UV-védelmet nyújt. A trucker sapkákat jellemzően a terepfutók használják, de szinte bármilyen stílusú futáshoz viselheted őket. Végül pedig, de nem utolsó sorban, vannak az úgynevezett running visor-ok, amelyek tulajdonképpen fejtető nélküli sapkák vagy napellenzők. Jól szellőznek és futás közben védik az arcot.

Futóöv

A futóöv szintén hasznos kiegészítő, amelyet érdemes mielőbb beszerezned. A futóöv rekeszeiben tárolhatod a telefonodat, a kulcsokat és az igazolványodat, így a kezed mozgás közben szabadon marad. A legfontosabb különbség az övtípusok között az, hogy elfér-e rajtuk egy palack vagy sem. Hosszabb távokra, ahol szükség lehet a folyadékpótlásra, mindenképpen a hidratációs derékövet ajánlunk. Ha viszont csak néhány alapvető dolgot szeretnél magaddal vinni és nincs szükséged vízre, akkor egy hagyományos futóöv is jól kiszolgálja majd az igényeidet.

Napszemüveg

A megfelelő napszemüveg kicsi, kényelmesen viselhető ugyanakkor rendkívül hatékonyan védi a szemet futás közben. Bár hasznos, akkor is ha a kilométereidet pályán teszed meg, igazi szerepe akkor lesz, ha terepen próbálod ki magad. Olyan helyzetben, amikor a tiszta látásra folyamatosan szükséged van, hogy ne botolj meg egy kőben vagy kiálló gyökérben. A speciális futónapszemüvegek árai 25 dollárnál kezdődnek és egészen 250 dollárig is elmehetnek. Ezúttal is igaz, hogy a kezdőknek nem érdemes rögtön a legdrágábbat választaniuk, főleg, ha elsősorban városi körülmények között hódolnak a szenvedélyüknek.

Zoknik

Az első védelmi vonalat jelentik a hólyagok és a kidörzsölődés ellen. Sokan hajlamosak a cipőjüket hibáztatni, ha hólyagok jelennek meg lábaikon, de ezek sokkal gyakrabban a rosszul megválasztott zoknik következményei. Talán azt kérdezed: “Miben különbözik a futózokni a hétköznapi zoknimtól?”. Nos, a legtöbb hétköznapi zokni elsősorban pamutkeveréket tartalmaz, laza szabással. A pamut azonban a futás ellensége, felszívja a nedvességet ahelyett, hogy elvezetné azt a bőrödről. Ez aztán a kellemetlen kidörzsölődéshez és végül a vízhólyagok megjelenéséhez vezet. A hagyományos zoknikkal szemben a futózoknik gyorsan száradó technikai anyagokból, poliészter vagy nejlonszálakból készülnek és pontosabban is illeszkednek. Ne a hólyagokat gyűjtsd, inkább a kilométereket!

+ A futás után jól esik: masszázshenger

Bármit is sportolsz, érdemes beszerezni egy masszázshengert. A masszírozó használata segíti a vérellátás fokozódását a szövetekben és az esetleges izomlázat is hatékonyan enyhíti. Ha futás után 10-15 percet dolgozol a görgőn, gyorsabb lesz a regenerálódás és így sokkal rövidebb idő alatt készen állhatsz majd a következő kihívás teljesítésére.

+ A futás után hasznos: véroxigén-szint és pulzus mérő

A futás végeztével érdemes ellenőrizni a véroxigénszinted, ez segít figyelemmel kísérni tested reakcióit a megnövelt fizikai terhelésre, és elkerülni az életveszélyes szituációkat. Egy vezeték nélküli pulzus- és oxigénszintmérőt iPhone vagy iPad készülékedhez kapcsolva valós időben követheted az SpO2- és BPM-méréseket az oxigénmérő kijelzőjén és az iHealth SpO2 alkalmazásban, sőt megoszthatod azokat fitneszedződdel vagy orvosoddal is.

x Promóció
x Promóció

Színek, fények, textúrák!

Az öngondoskodás létszükséglet, de csak ha jól csináljuk!