Életmód

2019.10.11. 07:00

Rábíznád a telefonodat Mekk Elekre?

Boldogok, akik nem találkoztak még Mekk Elekkel

Aikor veszünk egy új iPhone-t, alapból jár hozzá 1 év gyári jótállás. És mi van, ha pont a 367. napon hibásodik meg? Pechünk volt?
Persze, rá lehet fogni a ballábbal kelésre, és az „amúgy is ilyen hetem van” felkiáltásra, de valójában ezek a pechek gyakran megelőzhetők. Például, ha a telefont még a garancia lejárta előtt, mondjuk 11 hónaposan elvisszük a hivatalos Apple szervizbe. Itt ugyanis nemcsak ránéznek és hümmögnek, nem hátra viszik, és követhetetlen alkatrészcserékbe bonyolódnak vele, hanem a csak náluk fellelhető szoftverrel diagnosztikát futtatnak szeretett telefonunkon. Ilyenkor pedig kiderülhetnek a rejtett problémák! Azok a lappangó kis eltérések, amik egyébként pont a 367. napon bújnának elő.
Ezenkívül például portalanítják is, ha szükséges, ami meglepő eredménnyel járhat – teljesítménynövekedés, vagy épp a „meghibásodott” hangszóró megjavulása. Mindez viszont csak a gyári, hivatalos szervizben érhető el, ahol garantáltan nem cserélik ismeretlen eredetű alkatrészekre az eredeti Apple-összetevőket.

További hírek

2021.04.26. 14:00

A legjobb motiváció futáshoz

Az a legfontosabb, hogy sose veszítsd el a motivációd.


A karantén időszak alatt sokan szedtek fel jó néhány kilót magukra, de a nyár megállíthatatlanul közeleg, az idő is kellemesen meleg, így nem lehet több kifogás, miért halasztgatod az edzéseket.

A futásnak rengeteg előnye van, ám tény, hogy ha csak a fogyás és a test edzése a cél, nem ezt fogod a legizgalmasabb mozgásformának érezni.

Ezen sokat segíthet, ha előre megválasztod a megfelelő terepet hozzá, viszel magaddal néhány kellemes zenét, és elkezded használni az AppStore-ból letölthető Runtastic alkalmazást, ami kezdőknek és profiknak is jól jöhet a mindennapi edzések során.

Még a telefonodat sem kell magaddal vinned, elegendő, ha az Apple Watch a csuklódon van: a GPS-alapú alkalmazás követni és mérni fogja a futás útvonalát, sebességét, intenzitását, és az időt is.

Előre megszabhatsz bizonyos célokat, az app folyamatosan jelezni fogja, hol tartasz az edzéstervben.

Főleg a kezdeti időszakban fontos, hogy ne veszítsd el a motivációd, a barátok támogatása ilyenkor nagyon fontos. A Runtastic arra is lehetőséget ad, hogy megoszd velük élőben az edzést, reagálhatnak a tevékenységedre, ezzel biztatva, hogy elérd a napi célod. Akár közös csoportot is létrehozhattok, versenyezhettek egymással, de közösségi kihívásokhoz csatlakozhatsz – a koronavírus járvány kapcsán most épp a #HOMETEAMHERO Challenge a legnépszerűbb.

Az Apple Watch által rögzített adatokat később az iPhone-odon is megnézheted, a statisztikákat az alkalmazás kielemzi, és az adatokat akár az Apple Health-fiókodhoz is hozzáadhatod.
Elő a futócipőkkel!

2021.04.23. 11:00

Életmentő funkció a Covid-betegnek

Az Apple Watch Series 6 a betegség alatt is hatalmas segítséget jelenthet.



A koronavírus alattomos lehet: a betegek kezdetben jól érezhetik magukat, majd hirtelen súlyos, fulladásos tüneteket produkálhatnak. A lappangási idő egyénenként változó, de sajnos előfordulhat, hogy nem fokozatosan, hanem egyik pillanatról a másikra alakulnak ki a súlyosabb tünetek, így még nehezebb a betegség felismerése.

Épp ezért az orvosok egyre hasznosabbnak tartják a pulzus-oximéter alkalmazását, amely segít abban, hogy hamarabb felismerjék a tüneteket, így megelőzhető a beteg állapotának súlyosbodása, ahogy az is felismerhető, ha kórházi kezelésre van szükség.

A vér oxigénszintjének mérésére az Apple Watch Series 6 is alkalmas, amelynek hatalmas előnye, hogy a felhasználó folyamatosan viseli, nem szükséges külön méréseket végezni.

A szakemberek tanulmányai szerint a pulzoximéterek megbízhatóan jelzik a COVID-19 betegek esetében is, ha vér-oxigénszintjük kritikus szintre csökken. A WHO szerint a 90% alatti vér-oxigénszint már klinikai ellátást igényel, így nagyon fontos, hogy erről valóban időben tudomást szerezzenek az érintettek.

Ez az érték pontosabban megmutatja a beteg állapotát, mint akár a fizikai tünetek, és abban is segítséget jelenthet, hogy ne alakuljon ki légszomj, ami további súlyos következményeket, például a tüdő károsodását eredményezheti.

Épp ezért fontos az is, hogy a beteg korai stádiumban kapjon olyan kezeléseket, amelyek kevésbé terhelik meg a szervezetet és a tüdőt.

Természetesen mint minden technológiai újítás, a pulzoximéterek sem helyettesíthetik az orvosi ellátást és a diagnózis felállítását, ám az orvosok kifejezetten ajánlják az eszköz használatát – az Apple Watch pedig épp azon a területen nyújthat segítséget, ahol most a legnagyobb szükségünk van rá.

Forrás: businessinsider.com

2021.04.22. 13:55

Ha túl sokat netezik a gyerek

Nem jó, ha a gyerekre korlátozás nélkül fér hozzá az internethez.


Azok az alkalmazások, amelyek figyelik az eszközhasználatot, lehetővé teszik a szülők számára, hogy ellenőrizzék és korlátozzák a telefon általános használatát, valamint abban is segítséget nyújthatnak, hogy a gyerekek és a fiatalok elsajátítsák az eszközök megfelelő használatát. Előnyös, ha azt is megtanulják, mi tekinthető egészséges mennyiségű internethasználatnak, illetve hogy mire érdemes használni a technika adta lehetőségeket.

Az iOS-felhasználók számára az egyik legjobb választás az Apple Screen Time, amelyen ingyenesen elérhető, hiszen már az iOS 12-be be is építették. Az app lehetővé teszi a szülők számára, hogy távolról is kezeljék gyermekük iPhone-ját vagy iPadjét, illetve napi korlátot szabjanak meg nemcsak a nethasználatra vonatkozóan, hanem alkalmazásokra, sőt alkalmazástípusokra bontva is beállítható a maximálisan felhasználható idő.
 

Gyakran alvás helyett is a netezést választják a gyerekek.


Sok szülő életét könnyítheti meg, hogy az app segítségével elkerülhetőek az esti viták, és az esetleges az ágyban, titokban netezések. A Screen Time lefekvéskor automatikus korlátozza a telefon működését.

Bizonyos esetekben ugyan zavaró lehet az app működése, de ezen a téren ez nyújtja a legnagyobb biztonságot, márpedig az interneten a gyerekekre leselkedő számtalan veszélyes helyzetet jobb megelőzni.

Forrás: nytimes.com

2021.04.20. 15:10

A személyi edződ már a zsebedben is elfér

Az edzések még kényelmesebbé válnak az Apple Watch segítségével.


Ha már van iPhone-od, a legjobb választás a nemrégiben piacra dobott Apple Watch Series 6 vagy az Apple Watch SE. A szakmai kritikák szerint is ez a széria a legprofibb partner, ha testedzésről van szó. Hogy miért?


Azon túl, hogy folyamatosan figyeli a pulzusod és a kardiológiai adataid rögzíti is, a legújabb eszközök már a vér oxigénszintjét is képesek érzékelni, így mindig biztonságban érezheted magad, hiszen az Apple Watch jelzi, ha egészségügyi probléma fenyeget. Ez a funkció egyébként akkor is nagyon hasznos, ha valaki az egészségi állapotát szeretné monitorozni, hiszen az Apple Watch mindig ott van a felhasználó csuklóján, és egyre több orvos támaszkodik az eszközök által mért eredményekre.
 

A Fitness+ szolgáltatás pedig a lehetőségek végtelen tárházát jelenti, ha sportról van szó. Ha igényled, az Apple Watch-ot összekapcsolhatod akár az Apple TV-vel is, így streamelve láthatod a saját edzésed, miközben számtalan különböző mozgásforma, illetve edzésterv közül választhatsz. A tévé képernyőjén folyamatosan láthatod, hogyan kell helyesen elvégezni a gyakorlatokat, miközben az edző el is magyarázza a fontos tudnivalókat, és egyúttal a saját teljesítményed mérőszámai is feltűnnek a képernyőn.
 

Az Apple Watch edzés közben is folyamatosan figyeli tested működését.


Ha pedig tényleg megszállottan sportolsz, vagy a diéta miatt fontos, hogy nyomon kövesd minden mozgással kapcsolatos tevékenységed az étkezéstől az esti sétáig, külön jó hír, hogy az Apple Watch ezeket is rögzíti, majd továbbítja az iPhone-odra az információkat, ahol összesítve, akár diagramokon is ellenőrizheted, hogyan változik a tested és a teljesítményed.
 

Az eszközök már adottak, most már csak motivációra van szükség, hogy elkötelezd magad az egészséges élet mellett…

Forrás: wired.com

2021.04.16. 10:00

A hét legjobb meditációs app-ja

Az igazán profik képesek bárhol és bármikor meditálni.


A meditáció igazán hasznos tevékenység, ám még a gyakorlottak számára is nehéz beépíteniük a szokásaik közé, és mindennap időt találni arra, amikor elcsendesednek, és nem foglalkoznak a külvilággal, kizárólag csak saját magukkal.

Az alkalmazások segíthetnek a teljesen kezdőknek, akik megtanulhatják a meditáció alapjait, de az újrakezdőknek is hasznos. Az appok figyelmeztetései és konkrét gyakorlati tippjei felgyorsíthatják azt a folyamatot, amíg ez valóban a napi rutin részévé válik. Először próbáld meg egy már felvett szokáshoz kapcsolni a meditációt, például a reggeli kávé után szánj fél órát erre, így könnyebben hozzászoksz a rendszeres gyakorlatokhoz.

Bár a meditációhoz alapvetően nincs szükség eszközökre, elegendő vagy te magad, de nem baj, ha kezdetben az iPhone-od vagy az iPaded is veled van, és az appokat is segítségül hívod.
 

A meditációt érdemes beépíteni a napi rutinjaid közé.


A remek értékeléseket elért Headspace alkalmazás a meditációtípusok széles választékát kínálja. Irányított gyakorlatokat tartalmaz a kezdőknek, haladó szinten pedig nagyfokú szabadságot nyújt a felhasználóknak. Könnyen kezelhető felületének köszönhetően gyorsan elsajátíthatod az alapokat. Külön figyelmet érdemel, hogy az app különböző helyzetekre is kínál alternatívákat: bizonyos gyakorlatok rövid meditációra adnak lehetőséget, mások pedig az alkalmi csendes pillanatok kihasználását segítik elő.

Bár az app a kéthetes próbaverzió után fizetőssé válik, de a gyönyörű grafikai kidolgozottságát, illetve a gyakorlatok használhatóságát tekintve igazán hasznos lehet azok számára, akik komolyabban is szeretnének elmerülni a meditáció gyakorlásában.

Forrás: nytimes.com