in

Smink sportoláshoz – mehet vagy sem?

Bizonyára kevesen vannak olyanok, akik szívesen néznének tükörbe egy-egy igazán izzasztó edzés alatt, vagy ha mégis odatéved a tekintetük, elégedettek lennének a tükörképükkel. Az összhatáson sminkkel bizonyára lehetne javítani, kérdés azonban, hogy megéri-e?

Még a tapasztalt bőrápolási szakemberek véleménye is megoszlik arról, szabad-e edzéshez sminkelni. Egyesek úgy vélik, hogy a mai, új generációs sminkek már biztonsággal használhatók sportoláshoz is, míg mások szerint felesleges ezekkel terhelni a bőrt, hisz az intenzív mozgás egyik pozitívuma pont az, hogy izzadunk közben, és ezáltal a bőrünk méregtelenítési folyamatait is javítjuk. Ha sminket viselünk, az összekeveredik az izzadsággal, eltömítheti a pórusokat, és a baktériumok számára remek táptalajt biztosítva gyulladásokhoz, pattanásokhoz vezethet.

Most akkor sminkeljünk vagy sem?

A kérdés eldöntését segítheti bőrünk pontos ismerete. Ha van már egy jól felépített bőrápolási rutinunk, és tudjuk, mire hogyan reagál a bőrünk, azt is könnyebben el tudjuk dönteni, elbírja-e negatív következmények nélkül az alapozót egy pilates órához, vagy sem.

x Promóció

Ha kültéren edzünk, kötelező a fényvédő viselése. Válasszunk színezett ásványi fényvédőt, mivel annak van egy alap fedése is, amely szép, egységes bőrszínt biztosít. A pirosítóról a sport gondoskodik, ha felteszünk hozzá egy vízálló szempillaspirált, garantáltan jobban fogunk festeni a félmaraton célvonalánál készült fotókon.

Ha az edzőterembe is sminkben mennénk, kerüljük a folyékony állagú sminktermékeket. Fedő, korrigáló terméket csak a problémás területekre vigyünk fel, és lehetőség szerint kerüljük a szemkörnyékünket, mivel az izzadástól belefolyhat a smink a szembe, és irritálhatja azt. A legjobb választás egy természetes, jól fedő ásványi púder a fedéshez, és vízálló szemceruza vagy szempillaspirál a szemek hangsúlyozásához.

Edzés után

Sportolás után rendkívül fontos az alapos arctisztítás. Ha munka után, teljes sminkben vettünk részt a sportfoglalkozáson, amint annak vége, azonnal, alaposan mossunk arcot egy széles spektrumú, gyengéd de hatékony arclemosó termékkel, így bőrünk fel tud lélegezni, és elejét vehetjük a gyulladásoknak, irritációknak. Intenzív mozgás után némi időre van szüksége a szervezetnek, amíg lehűl, akkor is izzadunk még, ha már rég a kocsiban ülünk és hazafelé tartunk. Épp ezért arcmosás után kerüljük a gazdag állagú krémeket, csak egy könnyű hidratáló lotiont vagy szérumot vigyünk fel, amelyek áteresztik az izzadtságot, de eléggé táplálják ahhoz a bőrt, hogy ne legyen diszkomfort érzetünk.

x Promóció
x Promóció

Prêt à Pousser, a kiskert, amire nem lehet nem rákattanni!

5 tanító okosjáték