A távmunkának is megvoltak a maga nehézségei, ám az egyre több helyen bevezetett hibrid munkavégzés még nagyobb kihívás elé állít bennünket.
A váltakozó otthoni és irodai munkavégzés kimerítő lehet, mivel ez merőben új megoldásokat, és eddig soha nem látott mértékű rugalmasságot kíván tőlünk. Ám ha az alábbi szempontokat figyelembe vesszük, előbb-utóbb legyőzzük az új helyzet szülte nehézségeket és hatékonyabb lehet a hibrid munkavégzés.
Maradjunk kapcsolatban!
A hibrid munkavégzés esetén rendkívül fontos a tiszta, figyelmes kommunikáció, a mindenfajta félreértések elkerülése végett. A szokásos telefonálás vagy chatcsatornák helyett érdemes mindent e-mailben rögzíteni, hogy gyorsan és pontosan visszakereshető legyen minden információ.
Hibrid munkavégzés esetén mindig használjuk a felhőt
Ha egy mód van rá, felejtsük el a papíralapú megoldásokat. Tartsunk minden fontos dokumentumot, jegyzetet a felhőben, hogy bármikor, bárhonnan hozzá tudjunk férni. Hisz az egyszer itt-egyszer ott típusú dolgozás legnagyobb veszélye, hogy mindig pont valami olyasmire van szükségünk, ami a másik helyszínen van.
Okosan osszuk be az időnket
Igyekezzünk minden személyes megbeszélést egy napra szervezni, hisz a legrosszabb, ha rohangálni kell a munkahelyünk és az otthonunk között.
Gondoskodjunk áramforrásról
A jövés-menés másik nagy veszélye, hogy cserben hagy a létfontosságú kütyünk, telefonunk vagy laptopunk, és épp sehol nem tudjuk tölteni azt. Épp ezért mindig legyen nálunk a töltőnk, ahogyan egy külső áramforrás is. A Belkin MIXIT Power RockStar 6600 tele van energiával, és semmilyen körülmények között nem fog magaunkra hagyni.
Szabjunk kereteket a napjainknak
Ahogy a távmunkában, úgy a hibrid munkavégzés során is fontos a pontos tervezés, időbeosztás és a határaink megtartása. A munkaidőnk igenis legyen kőbe vésve, és válasszuk le azt határozottan a szabadidőnktől.