A WhatsApp és az Alexa is segít diagnosztizálni


Az alkalmazások segíthetnek a tünetek felismerésében.

A brit kormány már március végén elindított egy információs szolgáltatást a WhatsAppon, hogy ezzel is segítse a felhasználókat abban, hogy okostelefonjuk segítségével hozzájussanak minden fontos információhoz.

Azon túl, hogy az alkalmazás segítségével bárki elérheti a kormány információs oldalát, illetve az egészségügyi tanácsokat, a brit felhasználók egy megadott link segítségével aktiválhatják a információs szolgáltatást is. Ezt követően olyan kérdésekre kaphatnak választ, hogy melyek a koronavírus tünetei, hogyan lehet megelőzni, miért fontos a karantén, hogyan alakulnak a járvány számadatai, és milyen utazási korlátozások léptek életbe.

Az Amazon is reagált a járványhelyzetre: az Egyesült Államokban az Alexa-felhasználók már a hangasszisztens segítségével is ellenőrizhetik, érintettek lehetne-e a fertőzésben. Az „Alexa, mit tegyek, ha úgy gondolom, koronavírusom van?” kérdést követően a hangsegéd rákérdez a tünetekre, a korábbi utazások helyszínére, hogy járt-e fertőzött személy közelében a felhasználó. Az Alexa a válaszok alapján útmutatást ad, milyen intézményhez érdemes fordulni.

Hasonló módon működik az iPhone-tulajdonosok körében a Siri is, amely szintén kérdéseket intéz a felhasználókhoz, ezzel segítve őket abban, hogy helyesen ítéljék meg az egészségügyi állapotukat.

Mindent összevetve: ha még szélesebb körben elterjednek ezek  szolgáltatások, érdemes lehet ezen alkalmazásokat is igénybe venni, ha felmerül a betegség lehetősége.

Forrás: macrumors.com