in ,

Erdőfürdőzés – a kirándulás új módja

A természet közelsége bizonyítottan jó hatással van az egészségünkre, érdemes hát tudatosabban jelen lenni ezekben a pillanatokban!

Több kutatás igazolta már, hogy a természetben eltöltött idő kedvező hatással van az idegrendszerre, a mentális és lelkiállapotunkra, de akár a fizikai hogylétünkre is. Nem véletlen, hogy a világ számos pontján használják már az erdőjárást kiegészítő terápiaként pszichés betegeknél, de immunerősítésként is. A különböző természetközeli terápiás módszerek közül egyre elterjedtebb az erdőfürdőzés, amelyet már hazánkban is ki lehet próbálni. Ezek általában csoportos, vezetett túrák, de kissé magasabb összegért egyéni foglalkozást is igényelhetünk. Ha viszont csak úgy magunkban szeretnénk kissé alaposabban megmerítkezni az erdei környezetben, próbáljuk az alábbi tanácsokat szem előtt tartani a következő kirándulásunk alkalmával.

Iktassunk ki minden figyelemelterelő dolgot

Figyeljünk a minél kényelmesebb ruházatra, a megfelelő lábbelire. A legjobb, ha úgy érezzük, mintha nem is viselnénk semmit. Erdőfürdőzés közben elektronikus eszközeinket kapcsoljuk ki, rejtsük a hátizsákunk mélyére. Vigyünk magunkkal kellő mennyiségű vizet és könnyű de tápláló elemózsiát, hogy az éhség vagy szomjúság ne írja felül az élményt.

x Promóció

Hangolódjunk rá az erdőre

Ha megérkeztünk az erdő sűrűjébe, keressünk egy kényelmes tisztást, dőljünk hátra, vegyünk a kezünkbe egy követ, mohadarabot vagy faágat, dőljünk hátra és csukjuk be a szemünket. Kezünkkel tapogassuk át a felvett tárgyat, figyeljük meg, milyen a formája, a tapintása, milyen az illata. Ezzel az összpontosító gyakorlattal kikapcsoljuk a kavargó gondolatainkat és megnyitjuk az érzékszerveinket az élmény előtt, ami ránk vár.

Legyünk jelen a pillanatban

Séta közben kövessük a mindfulness vagyis a tudatos jelenlét technikáit: koncentráljunk a körülöttünk pezsgő életre, a hangokra, illatokra, a talajra a lábunk alatt. Simogassuk meg a fák törzseit, a leveleket, figyeljük meg, milyen érzéseket keltenek bennünk.

Maradjunk csendben

Ha társasággal vagyunk, kössük ki szabályként, hogy bizonyos előre meghatározott időtartamra csendben kell maradnunk, nem beszélhetünk egymással.

Erdőfürdőzés után osszuk meg a tapasztalatainkat

A kirándulás végén üljünk körbe és beszéljük át az érzéseinket, a gondolatainkat. Itt ismét jól jön egy faág: csak az beszéljen, akinél a faág van, a többiek nem szólhatnak közbe. Ez a módszer segíti a tudatos egymásra figyelést is.

Ha egyedül vagyunk, vessük papírra az élményeinket lehetőleg minél hamarabb: próbáljunk minél pontosabban fogalmazni, hogy még egyszer újraéljük a feltöltő pillanatokat.

x Promóció
x Promóció

A digitális oktatást az egyetemisták élvezik a legjobban

Illatgyertya otthon? Így csináld!