A rendezett munkaállomás a hatékonyságodon és a munkakedveden is sokat dob.
Akár otthonról, akár közös irodában dolgozol, az íróasztalod gyakran személyiségedet és szokásaidat tükrözi. Egyes munkaterületek letisztultak, rendezettek. Mások színesek és nagyon személyre szabottak. Aztán ott vannak azok az íróasztalok, amelyek annyira zsúfoltak, hogy csodálkozol, hogyan lehet ott egyáltalán dolgozni.
Függetlenül a preferenciáitól vagy hajlamaitól, a munkaállomást úgy kell kialakítani, hogy az hatékonyságot és a kényelmet szolgálja. Elvégre lehet, hogy több időt töltesz az irodai íróasztalodnál, mint a saját ágyadban. Íme négy javaslat arra, hogyan rendezd el az íróasztalodat, hogy a leggyorsabb lehess a munkahelyeden:
Szelektáld le a holmidat
Az íróasztalod felületének minden négyzetcentije fontos a számodra, és valószínűleg a felére sincs szükséged azoknak a dolgoknak, amelyek értékes helyet foglalnak el rajta. Íme egy módszer a dolgaid szelektálására: hétfőn reggel távolítsd el a nem lényeges dolgokat az asztalodról, és tedd a padlóra vagy a közelben egy polcra. Ahogy elkezdesz dolgozni, csak azt tedd vissza az asztalodra, amire az egyes feladatok elvégzéséhez szükséged van. A hét végén találj új helyet mindannak, ami még mindig a padlón vagy a külön polcon van – hisz azoknak bizonyítottan semmi keresnivalójuk az asztalodon.
Csökkentsd a vizuális káoszt
Még ha maga az íróasztal rendezett is, nem biztos, hogy olyan hatékony leszel, mint szeretnél, ha túl sok dolog verseng a figyelmedért. Egyes dolgozók például imádják a cetliket, és az íróasztalukra, illetve a számítógép monitorja köré rakják őket. Egy vagy kettő oké. De ha túl sok van belőlük, akkor elvonják a figyelmet, és megnehezítik, hogy az igazán fontos dolgokra koncentrálj.
Fontos, hogy az asztalodon vagy a közelben, a mellette levő falon például, olyan dolgok is helyet kapjanak, amik inspirálóan hatnak rád. Ezek lehetnek bekeretezett fényképek, de a szobanövények is bizonyítottan jó hatással vannak a hatékonyságunkra.
Rendszerezd a papírokat, irodai kellékeket megfelelő tárolókba
Az egyik legjobb módja az íróasztal rendezésének a tárolók használata. Ezek közé tartozhat bármi az irattartó mappáktól kezdve a dobozokon át a kosarakig. Az elválasztók és kosarak segíthetnek a fiókok és az íróasztalod szépen és tisztán tartásában is. A különféle írószereket is érdemes asztali tolltartóban tartani, hogy ne guruljanak összevissza a felületen.
Rendszabályozd meg a kábeleket
A modern munkaasztalok egyik legnagyobb rákfenéje a rengeteg kábel, hiszen számtalan olyan eszközre szükségünk van munka közben, amiket tölteni kell. Oldd meg a helyzetet egy elegáns vezeték nélküli töltővel, mint például a Mophie 4 az 1-ben töltőpad. Ez a hasznos kütyü lehetővé teszi, hogy az összes Qi-képes készülékedet egyetlen központi helyen töltsd.
Kiemelt kép: Unsplash