in ,

AranyosAranyos Imádom!Imádom! WOWWOW

Miért fontos az eredeti alkatrész?

Miért fontos az eredeti alkatrész?

Sokan csak az ár alapján döntenek, hogy hol javíttassák az Apple készülékeiket, holott egyáltalán nem biztos, hogy hosszabb távon is ez a jó megoldás. Mutatjuk az okokat.

Az Apple híres a gyönyörű dizájnjáról és a zökkenőmentes felhasználói élményről, ugyanakkor ha karbantartásra, netán javíttatásra kerülne a sor, sok Apple-felhasználó, különösen a garancia lejártával, olcsóbb alternatívákhoz fordul, harmadik féltől származó szervizekhez és nem az eredeti alkatrészekhez. Pedig ez sokszor több gondot okoz, mint amennyit megold.

A Ting Mobile 2019-es tanulmánya szerint az emberek 64%-ának valamikor már megrepedt a telefonképernyője. Ugyanebből a felmérésből az is kiderült, ezen felhasználók 80%-a egy hónapon belül megjavíttatta a hibás képernyőt, amelynek átlagos költsége 113 dollár volt. Mivel az Apple által végzett, garancián kívüli képernyőjavítás ára magasabb volt, feltételezhető, hogy sok ilyen javítást nem szakszervizben végeztek el, vélhetően nem eredeti alkatrészek felhasználásával. Csakhogy a nem eredeti alkatrészekkel végrehajtott képernyőcserék számos alakalommal a Multi-Touch és a Face ID funkcióval összefüggő problémákhoz vezethetnek. Ide tartozik a rossz érintésérzékelés, a reagálási sebesség, pontosság romlása, sőt akár a fantomkoppintás is. Míg a kisebb kellemetlenségek, például a fényerő hibás beállítása, könnyebben figyelmen kívül hagyható, a nem eredeti alkatrészek riasztóbb problémákat is okozhatnak, ami a környezeti fényérzékelők romlásához, a helytelen színkalibráláshoz és az akkumulátor gyorsabb lemerüléséhez vezet.

x Promóció

Először is fontos tudni, hogy a vadonatúj, eredeti Apple alkatrészek csak az Apple és az általa engedélyezett javítóközpontok számára érhetőek el. Néhány harmadik fél által üzemeltetett szerviz azonban kreatívvá vált a beszerzés terén és úgynevezett „eredeti gyártói (OEM)” alkatrészek használatát hirdeti. Jóllehet az „eredeti gyártói (OEM)” alkatrészek ugyanazok az alkatrészek lehetnek, amelyek a kereskedelemben vásárolt iPhone-okban is megtalálhatóak, ám az „OEM” alkatrészek általában hasonló modellekből származó, megmentett, alkatrészként újrahasznosított iPhone-okból származnak. Sok nem hivatalos partner felvásárolja a javíthatatlan vagy sérült iPhone-okat, hogy pótalkatrészekért újra felhasználja őket.

Annak ellenére, hogy ugyanattól a gyártótól származnak, az Apple szoftverei ma már felismerik, hogy egy alkatrész, például egy kijelző vagy egy kamera az iPhone-oddal együtt érkezett-e vagy egy másik készülék része volt. Ezek ugyan működhetnek az iPhone-oddal, ám a nem hivatalos szervizből származó OEM alkatrészcsere érvényteleníti a garanciát.

Probléma a nem eredeti alkatrészekkel

Alternatívaként persze vannak utángyártott alkatrészek is, amelyeket harmadik féltől származó gyártók készítenek. Az utángyártott alkatrészek ára és minősége nagymértékben eltér.
Az egyetlen módja tehát, hogy biztosan eredeti alkatrészt kapj, az az, hogy ragaszkodsz az Apple hivatalos szerviz-szolgáltatóihoz. Ez ugyan azt jelentheti, hogy többletköltségekkel kell számolnod, de megéri a nyugalom. Ráadásul a hivatalos szerviz által javított készülék jobban megőrzi az értékét.

Szakértő kezek

Fontos ugyanakkor azt is megjegyezni, hogy a javítás során a technikus szaktudása legalább olyan fontos, mint az iPhone javításához felhasznált eszközök és alkatrészek. Az Apple-technikusok folyamatos továbbképzésekben részesülnek, hogy követhessék a szabványos protokollt és eljárásokat, amelyek célja a javítás biztonságának és minőségének fenntartása. Érdemes figyelembe venni továbbá, hogy az Apple által minősített technikusok az elvégzett javítások során az Apple rendszerében rögzítik a kicserélt, ill. beépített alkatrészek azonosítóit, így a készülék továbbra is eredetinek minősül, ezáltal továbbra is érvényes marad az eredeti jótállás / szavatosság a készülékre.

Amennyiben Mac vagy iPad készülékedet cégként vásároltad, tudnod kell, hogy ebben az esetben a jótállás a vásárlástól számított 1 évig illet meg. A Mac számítógépekhez megvásárolható AppleCare Protection Plan akár három évre kiterjeszti az Apple-től kapott műszaki támogatást és a kiegészítő hardverszervizelési lehetőségeket, ugyanez az iPad esetében két év, így nem kell aggódnod egy meghibásodás kijavításának költsége miatt.

Kiemelt kép: Unsplash

x Promóció
x Promóció
iPad

Hasznos segítőtárs a konyhában: iPad

Kiegyensúlyozott gyerek.

Így lesz kiegyensúlyozott a gyerek