in , ,

Imádom!Imádom! WOWWOW

5 tipp – így hatásos a méregtelenítés

Nyáron jóval könnyebb odafigyelni az egészséges táplálkozásra, hiszen a piacok kínálatai hemzsegnek a friss idényzöldségektől, gyümölcsöktől. Íme a legfontosabb szempontok, ha detox-kúrát tervezel.

Az elején szeretnénk leszögezni, hogy bár a méregtelenítés mára bevett fogalommá vált, nincs szükségünk extrém diétákra ehhez, hiszen az egészséges szervezet a méregtelenítő folyamatokat mindenféle rásegítés nélkül, rendszeresen elvégzi. Amikor detox-kúrákat tarunk, azaz néhány napig elhagyunk bizonyos dolgokat az étrendünkből, akkor inkább csak „tehermentesítjük” a testünket. Ilyenkor kevesebb energiát fordít az emésztésre, így egy idő után mi is fittebbnek érezzük magunkat, illetve a szervezet saját öngyógyító folyamatai is jobban működnek. Emellett természetesen a méregtelenítés fogyáshoz is kiváló, ha bizonyos ételeket elhagyunk meghatározott időre – napról napra nyomon követhetjük a pozitív változásokat például egy Withings okosmérleg segítségével, amely még a testtömeg-indexünket is kiszámolja helyettünk.

Méregtelenítés #1
Iktassuk ki a feldolgozott élelmiszereket

A „tehermentesítésre” fordított időszak alatt ne sajnáljuk az időt – főzzünk mindent mi magunk, lehetőség szerint a nulláról. Kerüljük a különféle nassolnivalókat, még azokat is, amelyeket bioboltokban lehet beszerezni. Mindig legyen a hűtőben felkockázott zöldség, gyümölcs, és ezekhez nyúljunk, ha csokit vagy csipszet kívánunk.

Méregtelenítés #2
Csökkentsük a minimumra az állati eredetű ételeket

Ha a detox-diétánkat csupán három-öt naposra tervezzük, el is hagyhatjuk ezeket teljesen, a halat kivéve. Abból ha lehet, fogyasszunk két-három naponta, frissen készítve, némi olívaolajban megsütve. A fehérjebevitelt oldjuk meg növényekből: a csicseriborsó, a zöldborsó, a lencse, a quinoa, a különböző babfélék és a brokkoli is proteinben gazdag növény.

x Promóció

Méregtelenítés #3
Fogyasszunk minél több zöldet

A zöld színű zöldségek klorofiltartalmuknak köszönhetően remek antioxidánsok, és májvédő hatásuk is van. A legjobbak a méregtelenítés támogtására! Indítsuk a reggelt egy zöld turmixszal: rizs- vagy zabtejjel öntsünk fel bármilyen felkockázott idénygyümölcsöt, és adjuk hozzá egy köteg zöldséglevelet. Ez lehet petrezselyemzöld, bébispenót, de a répa zöldje is kiváló erre.

Méregtelenítés #4
Igyunk sokat!

Hogy sikeres legyen a méregtelenítés, igyál lehetőleg sok vizet, vagy ízesítetlen teákat. A zöld teát nem mindenki bírja nagy mennyiségben, a roibos tea azonban koffeinmentes és cserzőanyag-tartalma alacsony, így a legérzékenyebb gyomrúak is bátran fogyaszthatják. Kiváló antioxidáns és magas az ásványianyag-tartalma. Érdemes letölteni olyan applikációt, amely figyelmeztet a rendszeres folyadékfogyasztásra – a WaterMinder például remekül működik.

Méregtelenítés #5
Mozogjunk!

Mindennap mozogjunk valamit, de az intenzív edzéseket ebben az időszakban hanyagoljuk. Napi 20 perces gyors séta, vagy egy fél órás jógavideó a Youtube-ról már kellőképpen serkenti a vérkeringést és az anyagcserét.

x Promóció
x Promóció

Így kezdj el futni, ha nem vagy formában

Így tégy egyedivé bármilyen farmert!